RTL-TVi

http://lcotiv.com/tv/70544398347.html

RTL-TVI is a private French-language Luxembourgish based television station in Belgium owned by the RTL Group. Within the French-speaking area of Belgium, it is the most popular channel with a 20 percent viewing share. It was the first commercial television station in Belgium.

RTL-TVI offers a schedule of family-oriented information, entertainment and fiction genres. In French-speaking Belgium, almost all of the foreign programs are dubbed in French, instead of retaining the original soundtrack.

In Belgium, RTL also operates the French-language channels Club RTL, Kidz RTL and Plug RTL.

Since 1955, Télé-Luxembourg, which became RTL Television in 1982, is broadcast from the Dudelange transmitter in Luxembourg. Following the collision of a Belgian military plane with the transmitter on 31 July 1981, the Compagnie Luxembourgeoise de Télédiffusion (CLT) obtained compensation from the Belgian government. The state monopoly on television broadcasting was lifted.

On 12 September 1983 the Belgian version of the JTL show, presented by Jean-Charles De Keyser, Eddy de Wilde and Bibiane Godfroid, was launched from a small studio in Roosevelt villa, Brussels. In December 1985, CLT created a Belgian company called TVI SA, which produced programs and sold advertising space specifically for RTL Belgium.

Belgian TV channel RTL became independent on 12 September 1987 with the launch of RTL-TVI (Télévision Indépendante), which now produces all its programming in Brussels. This was the first independent channel in the French Community of Belgium. The registration by the Government of the French Community on 21 December 1987 enabled it to legally access the Belgian TV advertising market, through its subsidiary IPB. This monopoly was broken in 1989 when the government allowed commercial advertising on RTBF channels.


RTL Télé Lëtzebuerg

http://lcotiv.com/tv/95030138040.html

RTL Télé Lëtzebuerg is the main television channel in Luxembourg, broadcasting in Luxembourgish. It is part of RTL Group.

The small television market in Luxembourg led to a unique system in Europe: Luxembourg was the only country in the world in which television stations were operated in both the PAL and SECAM formats. Originally, both channels carried the same signal, Tele Luxembourg. Later, the signals were split in the two independent stations RTL-TVI, targeting the French-speaking part of Belgium and RTL Télévision (SECAM, system L, on channel 21), targeting France. Both stations initially continued to carry a lot of the same programming, with regards to foreign series and movies, but produced news and game shows for their target audience.

As restrictions on operating commercial television stations in Europe were relaxed in the mid-1980s, RTL-TVI moved entirely to Brussels, while the popularity of RTL Télévision was somewhat diminished by the success of M6. RTL Télévision was renamed RTL9 and, even though its original terrestrial frequency in Luxembourg remains, it is now primarily a cable station for France.

In 1984, German language RTL Plus (now RTL Television) was added on channel E7 (PAL-B).

All these stations carried a program in Luxembourgish, called Hei Elei, Kuck Elei. The main purpose was to show these stations were essentially broadcasters from Luxembourg and not aiming to be commercial stations in Belgium, France and Germany. When the stations were licensed in their intended broadcasting regions, this program was dropped.

Today, RTL Télé Lëtzebuerg carries entertainment, magazine and news in Luxembourgish. Outside broadcasting hours, a live camera from the radio studio is broadcast, along with text news and traffic cameras. Programs from RTL Shop in French and sometimes German are broadcast a few hours a day, mostly in the morning.

For a few years the station's only competitor was Tango TV, operated by Tele2 from 2002 to 2007. Its main competitors in 2012 are Eldo TV and Den Oppener Kanal. All other TV stations in Luxembourg only broadcast on a local level (Nordliicht TV in the north or Uelzecht Kanal in the south of the country). RTL also has a second channel, RTL Zwee, with mostly reruns and live sports programmes.


LRT Lituanica

http://lcotiv.com/tv/78693268546.html

LRT Lituanica is the third Lithuanian public television channel, operated by LRT. The channel broadcasts 24 hours per day and is a mix of original programming from LRT televizija and LRT Plius.

LRT Lituanica was launched as 'LTV World' at the end of September 2007. In Europe it is available through Astra 4A satellite, also free of charge to Kabel Digital subscribers in Germany. Starting with August 2020, LRT Lituanica is also broadcast terrestrially in North-Eastern Poland as well. In North America the channel could have viewed free of charge on satellite Galaxy 19, 97 West until 2020. It is also possible to watch live from the official LRT website and on the LRT YouTube channel.

Libya Al Ahrar TV

http://lcotiv.com/tv/09615462721.html

Libya Al Ahrar (Arabic: ليبيا الأحرار‎) is a Libyan TV channel broadcast by satellite from its headquarters in Doha. The channel was created in 2011 during the Libyan Civil War. It presents news, opinions, analysis, photo and video reports about Libya in specific and the region in a wider scope.

The headquarters is in Doha, and additional studios are located in Benghazi and Tripoli. Libya TV claims to have correspondents "throughout Libya." Along with Arabic, the channel also broadcasts a show in the Tamazight language and will contain English programming in the future.

TV Seventeen

http://lcotiv.com/tv/74836232403.html

SEVENTEEN is a TV channel of Lebanese origin, Arab affiliation and international reach. The name and goals of this channel were inspired from the Lebanese people uprising on the 17th of October 2019. It is the voice and image of October 17 Revolution. Through its programs and news materials, Seventeen aims at shedding the light on the real civilized image of the Lebanese community and its interaction with the Arab and international communities according to the justice and peace principles.


Nabaa TV

http://lcotiv.com/tv/67139519198.html

Nabaa TV is an Arabic language channel that broadcasts by satellite. It fills the void over the lack of a real chain of coverage for Saudi Arabia’s new policies. This television station therefore supports the kingdom’s ambitions to preserve its status as a regional power. The objective is to bring to the attention of viewers, the new policies underway in the kingdom, but also in the Arab world. Nabaa TV thus constitutes a sort of mirror through which one can have an idea of ​​the way the Saudis look at current events in their country, around them and in the world. Political and geostrategic issues are of major importance in the development of the channel’s programs. However, it also goes beyond questions of a purely political order, by also tackling in several of its programs, themes related to Saudi and Eastern socio-economic life.
To achieve its great ambitions, Nabaa TV has a team of experienced journalists and correspondents established throughout the region. Viewers have access to new policies in the Arab world, through several pieces of information, during the day. In addition, during major political events, the chain sets up a specific device to ensure complete coverage, with, depending on the scope, special editions. Nabaa TV also programs talk shows where journalists and consultants analyze new policies and their impacts.


KTV Sport

http://lcotiv.com/tv/27691343337.html

Kuwait Television is Kuwait's official state-run television station, and part of the Kuwaiti Ministry of information.

Kuwait Television has 9 channels and a satellite channel: KTV1, KTV2, KTV Sport, KTV Sport Plus, KTV Kids, alQurain channel, Al Araby Channel, Ethraa Channel and almajles channel.

KTV Sport began broadcasting in November 1, 1993. Initially chaired by Mohammed Al Zamel, this channel was considered at the time to be the leading sports channel in the Persian Gulf region. It was originally a local sports channel, but in 2002, KTV Sport replaced their ground transmission with satellite transmission, enabling them to broadcast international sporting events as well.


KTV Khallik Bilbait

http://lcotiv.com/tv/80131277482.html

KTV Khallik Bilbait (خليك بالبيت) is a family entertainment channel offering movies and dramas. Kuwait Television (KTV) is the state-owned television station under the administration of the Ministry of Information.


KTV Ethraa

http://lcotiv.com/tv/95668630607.html

Kuwait Television (KTV) is the state-owned television station under the administration of the Ministry of Information. Ethraa's Channel is dedicated to religious programmes that educate viewers about Islam, Islamic principles, and Islam's spiritual value. It coordinates with the Kuwait Ministry of Awqaf and Islamic Affairs, as well as with the Awqaf Public Foundation to produce information that supports mainstream Islam, rather than extremist ideologies. The channel also covers religious events in Kuwait.


KTV Arabe

http://lcotiv.com/tv/31540567218.html

KTV, the state broadcaster of Kuwait Television operates various domestic channels including KTV Arabe. Kuwait Television (KTV) is the state-owned television station under the administration of the Ministry of Information.