Rudaw TV

Rudaw Media Network (Kurdish: Tora Mîdyayîya Rûdaw) (Kurdish: تۆڕی میدیایی ڕووداو‎), also known as Rudaw (Kurdish: Rûdaw ڕووداو‎), is a media group in Iraqi Kurdistan. It publishes in Kurdish (Sorani and Kurmanji), English, Arabic and Turkish. Rudaw Media Network also owns a weekly newspaper in the Sorani dialect with a circulation of 3,000, a Kurmanji version published in Europe, a website in Kurdish, English, Arabic and Turkish and a satellite TV station. The network is funded and supported by Rudaw Company and aims to impart news and information about Kurdistan and the Middle East.

Rudaw Media Network was temporarily banned in Syrian Kurdistan due to its partisan news and alleged smear campaigns against the Kurdish political parties which oppose the Kurdistan Democratic Party, a ruling political party led by the Barzani family members.

Turkey removed three television channels based in northern Iraq, including Kurdish news agency Rudaw, from its TurkSat satellite over broadcasting violations during the Kurdish Regional Government's referendum in September 2017.

On 28 October 2017, the office of audio visual media of the Iraqi government's Media and Communications Commission issued a decree, ordering the shutdown of Rudaw TV broadcast, prevention of its crews and seizure of their equipment across Iraq. The decree says that the grounds for this move are that Rudaw is not licensed in Baghdad, and for programs "that incite violence and hate and target social peace and security".

Comments are closed